sales training by coachingplanet.be

5 redenen waarom jouw sales team te ondersteunen met sales training.

Sales training een noodzaak?

Commerciële medewerkers hebben dagelijks contact met je klanten en potentiële klanten, je prospects. Zij zijn niet alleen ambassadeur van het bedrijf, sales mensen hebben rechtstreeks invloed op de omzet en de winst. Elke dag geven deze medewerkers het beste van zichzelf en liggen voluit in de spreekwoordelijke vuurlijn. Het is een veeleisende en belangrijke job. Daarom is het belangrijk je mensen scherp te houden en dat kan door in hen te investeren met een sales training. Hier volgen 5 argumenten waarom een verkoopopleiding zichzelf zal terugbetalen.

1-  Meer motivatie en inspiratie voor je commerciële medewerkers.

Zowel voor beginnende sales medewerkers als voor de meer ervaren medewerkers is motivatie om de job dagelijks uit te voeren belangrijk. De sterkste motivatie komt van binnenuit, de intrinsieke motivatie. Door andere voorbeelden te zien, nieuwe inzichten te krijgen en hun vaardigheden te vergroten zal ook hun motivatie toenemen. Best case practices van andere deelnemers zullen inspireren om sterke punten aan te scherpen en zwakke punten te verbeteren.

2-  Meer zelfvertrouwen en een sterkere mindset.

Tijdens mijn sales trainingen kom ik steevast mensen tegen die graag hun product presenteren, maar niet weten hoe ze moeten verkopen en afsluiten. In die tweede en derde fase worden ze zenuwachtig en oncomfortabel met als gevolg dat zij niet de klant overtuigen. En dan nemen ze genoegen met de documentatie op te sturen of snel korting te geven. In onze trainingen en coaching leer je om te gaan met die spanning. Het is in die fase van het gesprek dat de omzet gegenereerd wordt. Het is die fase die je goed onder de knie moet krijgen om een hogere conversie te bekomen en meer omzet te boeken.

3- Hedendaagse commerciële inzichten en communicatie.

De waarheid van vandaag is de leugen van morgen. Wat vandaag misschien efficiënt is kan morgen voorbij gestoken worden door nieuwe technologieën en gewoontes. Echte hard selling wordt niet meer zo goed geapprecieerd. Afspraken krijgen wordt moeilijker. Hoe overtuig je klanten zodanig dat ze zelf bij jou willen kopen? Hoe krijg je nieuwe leads binnen en hoe spot je nieuwe opportuniteiten?

Sales Training Coachingplanet.be
Sales Training door Coachingplanet.be

4- Omgaan met weerstand. Verkopen begint vanaf een neen!

De klant zal kopen wanneer de waarde de prijs overstijgt. Wanneer de klant inziet dat jouw product of service de ideale oplossing aanreikt of de droom invult. Hoe doe je dat nu? Ontdek de verschillende waarde triggers die belangrijk zijn voor een klant. Goed opgeleide sales mensen hebben geen schrik van een neen van een klant. Zij zien dit als een opportuniteit om nog meer waarde op te bouwen en zo de klant te overtuigen. Om meer vertrouwen in te boezemen door hun professionalisme.

5- Sales training creëert een cultuur van excellentie.

Een focus op persoonlijke en zakelijke ontwikkeling zal een performante commerciële cultuur creëren in je bedrijf. De prestaties van je team zullen zich positief blijven ontwikkelen. Medewerkers zullen zich sterker gewaardeerd voelen als het bedrijf investeert in hun groei en zullen langer bij je bedrijf blijven werken. Een sterke personeelswissel van commerciële mensen is tenslotte nefast voor je bedrijfsimago naar je klanten toe.

Een investering in een sales opleiding en coaching is minder duur dan nieuwe mensen te rekruteren en in te werken. Wat je aandacht geeft, groeit. Dat is ook zo met de vaardigheden van je sales mensen. Stilstaan is achteruitgaan. De wereld rondom ons verandert snel, bedrijven professionaliseren snel en nieuwkomers schieten uit de grond. Investeren in je mensen is een noodzaak.

Coachingplanet.be geeft zowel sales trainingen en coaching intern in het bedrijf als open trainingen waar deelnemers zich individueel kunnen inschrijven. Meer info vind je op www.coachingplanet.be
of mail naar info@coachingplanet.be  

beter nog: boek een vrijblijvend kennismakingsgesprek:

 

Niet te vergeten; ‘Your front line is your bottom line’.